Investment Specialist, BMO Investment Centre
Job Description
Understands customer needs and provides wealth and investment-related sales and service to BMO customers or prospects. Advises customers on wealth and investment strategies and products that meet customer’s objectives. Fulfills sales and service activities for the customer in accordance with approved procedures. Identifies and makes referrals to other business groups as needed.
- Primarily outbound calls to customers to look proactively for opportunities to enhance customer experience by providing products that meet investment needs. There is the potential to take inbound calls should market conditions warrant it.
- Stays abreast of consumer needs, industry trends and best practices, and the regulatory environment as it relates to the products and services provided.
- Provides professional quality sales and service for customer and prospect inquires, issues and requests.
- Probes to understand customer needs and advises them through their unique investment needs.
- Achieves sales targets with a focus on relevant investment products.
- Manages all transactional outcomes of customer contacts or refers to appropriate internal business groups.
- Escalates complex or unresolved customer situations to senior managers as required.
- Performs any required documentation after completed customer interactions to ensure customer’s requests are accurately processed.
- Maintains current knowledge of investment markets, practices, and trends and integrates into customer conversations in a professional manner.
- Integrates marketing promotions and programs into customer conversations where appropriate.
- Maintains the confidentiality of customer and Bank information.
- Identifies and reports suspicious patterns of activity that are suspected to be related to money laundering.
- Adheres to regulatory and compliance requirements, including Anti-Money Laundering and Terrorist Financing reporting requirements, Financial Consumer Agency of Canada (FCAC) consumer provision requirements and Privacy Act provisions.
- Completes complex & diverse tasks within given rules/limits and may include handling escalations from other employees.
- Analyzes issues and determines next steps.
- Broader work or accountabilities may be assigned as needed.
Qualifications:
- Typically between 2 - 3 years of relevant experience and post-secondary degree in related field of study desirable or an equivalent combination of education and experience.
- High school diploma or equivalent work experience.
- Knowledge of competitive market place trends and product offerings.
- Knowledge of BMO Investment / BMO InvestorLine products and services.
- Completed Canadian Securities Course (CSC) or IFIC course / IIROC licensed as an Investment Representative
- Some understanding of Risk Management & Compliance.
- Specialized knowledge.
- Verbal & written communication skills - Good.
- Organization skills - Good.
- Collaboration & team skills - Good.
- Analytical and problem solving skills - Good.
Ici, pour vous.
À BMO, nous sommes animés par une raison d’être commune : Avoir le cran de faire une différence dans la vie, comme en affaires. Cette raison d’être nous invite à entraîner des changements positifs et durables pour nos clients, nos collectivités et nos gens. En travaillant ensemble, en innovant et en repoussant les limites, nous transformons des vies et des entreprises et favorisons la croissance économique partout dans le monde.
En tant que membre de l'équipe de BMO, vous êtes valorisé, respecté et entendu, et vous avez plus de moyens pour progresser et obtenir des résultats. Nous nous efforçons de vous aider à obtenir des résultats dès le premier jour, pour vous-même et nos clients. Nous vous offrirons les outils et les ressources dont vous avez besoin pour franchir de nouvelles étapes, car vous aidez nos clients à franchir les leurs. Au moyen de formation et de coaching approfondis ainsi que de soutien de la direction et d'occasions de réseautage, nous vous aiderons à acquérir une expérience enrichissante et à élargir votre groupe de compétences.
Pour en savoir plus, visitez-nous à l'adresse https://jobs.bmo.com/ca/fr.
BMO s'engage à offrir un milieu de travail inclusif, équitable et accessible. Nous apprenons de nos différences et tirons notre force des gens et de leurs différents points de vue. Des mesures d’adaptation sont disponibles sur demande pour les candidats qui participent à tous les aspects du processus de sélection. Pour demander des mesures d’adaptation, veuillez communiquer avec votre recruteur.
Remarque aux recruteurs : BMO n’accepte pas les curriculum vitæ non sollicités provenant de toute source autre que le candidat directement. Tout curriculum vitæ non sollicité envoyé à BMO, directement ou indirectement, sera considéré comme la propriété de BMO. BMO ne paiera aucuns frais pour les placements découlant de la réception d’un curriculum vitæ non sollicité. Une agence de recrutement doit d’abord détenir une entente de service écrite valide et dûment signée avant d’envoyer des curriculum vitæ.
Other Benefits:
Be an early applicant