Service Administrator
Under the supervision of the Service Manager, the Service Administrator is responsible for the majority of all administrative aspects of the Service department as well as other important tasks in the Branch.
This position requires the ability to multitask and be able to function in a fast-evolving work environment. It is also a blend of office/computer work and partially hands-on work which keeps things active and interesting.
Specific Responsibilities
· Administer and manage Service work orders.
· Administer and manage the billing of mechanic’s time.
· Administer and manage warranty claims & coverage.
· Assist the sales department in monitoring the inbound and outbound flow of machinery in our inventory as well as other equipment inventory management responsibilities.
· Other support tasks to the Branch manager as needed.
Requirements
Education, experience, and skills required
· A bachelor’s degree in business or other equivalent post-secondary education is highly beneficial.
· Other combinations of work/education equivalence may be considered.
· Knowledge and/or Interest in machinery and heavy equipment would be an asset.
· Excellent interpersonal relation skills.
· Good computer and systems knowledge.
· Ability to work in an environment of changing priorities.
· Ability to work 40 + hours per week.
· Bilingual
Benefits
· We offer a competitive base salary, extended health and dental coverage, online Doctors, life insurance, long-term disability insurance, employee and family assistance program and a company pension plan.
Interested candidates can send their resume to RH-HR@alpaequipment.com or call Carole Landry at 506-826-6366.
Administrateur du Service
Sous la supervision du gestionnaire de service, l’Administrateur du Service est responsable de la majorité des tâches administratives du département de service, ainsi que d’autres tâches connexes importantes au bon fonctionnement de la succursale.
Ce poste requiert la capacité d'effectuer plusieurs tâches à la fois et t de fonctionner dans un environnement de travail qui évolue rapidement. ll s'agit également d'un mélange de travail entre des travaux de bureau et des travaux manuel, ce qui permet de garder un sens de dynamisme et intéressantes.
Responsabilités Spécifiques
Exigences
Formation, expérience et compétences requises
· Un baccalauréat en Administration des affaires ou autre formation post-secondaire équivalente serais un grand atout.
· D'autres combinaisons d'équivalence travail/éducation peuvent être envisagées.
· Connaissance et/ou intérêt envers la machinerie et équipement lourd serait un atout.
· Excellentes compétences en matière de relations interpersonnelles.
· Bonne connaissance de l'informatique et des systèmes.
· Capacité à travailler dans un environnement où les priorités changent.
· Capacité à travailler plus de 40 heures par semaine.
· Bilingue.
Avantages
· Nous offrons un salaire de base compétitif, une couverture médicale et dentaire complémentaire, médecins en ligne, une assurance vie et invalidité de longue durée, un programme d'aide aux employés et leurs familles ainsi qu'un régime de retraite de l'entreprise.
Les candidats intéressés peuvent faire parvenir leur CV à RH-HR@alpaequipment.com ou appeler Carole Landry au 506-826-6366.
Job Type: Full-time
Benefits:
Schedule:
Work Location: In person
Enter you email address and get job notification.
Advertise your jobs to millions of monthly users and search 16.8 million CVs in our database.
Post a Job